Image Alt

Ontdek de vereniging

Er wordt al sinds het jaar 1965 gehandbald in de gemeente Voerendaal. Onze club HV Gemini is op 29 juli 1991 ontstaan uit een fusie tussen HV Voerendaal en HV Hellas uit Klimmen (reeds opgericht op 13 februari 1965). Destijds bestond de club alleen uit een dames en een heren tak, maar halverwege de jaren negentig werd door Mirjam Steins en Ron Keulen een jeugdtak hieraan toegevoegd. Sindsdien heeft de club altijd jeugdteams voorgebracht, met als sportieve hoogtepunt het Nederlands kampioenschap van de heren C in het seizoen 2006 - 2007 en een vierde plek het seizoen erna. De bekendste spelers afkomstig onze jeugdopleiding zijn de broers Ivo en Luc Steins, die nu vaste waarden in het Nederlands handbalteam zijn.

Tegenwoordig heeft HV Gemini jeugdteams in vrijwel alle leeftijdscategorieën, meerdere heren - en damesteams, én een heren - en damesrecreantenteam. Er is dus voor iedereen plek bij onze vereniging. De teams van Gemini trainen op alle doordeweekse avonden in sporthal de Joffer aan de Goswijnstraat in Voerendaal. Bij vrijwel elke thuiswedstrijd van Heren 1 of Dames 1 vindt het ‘avondje Gemini’ plaats waarop twee van onze heren - en damesteams hun thuiswedstrijd achter elkaar spelen. Hierna blijft het nog lang gezellig in de kantine. De thuiswedstrijden van de jeugdteams worden gespeeld op zondagmiddag.

TELL ME MORE

Make a splash with WaveRide, designed for everyone passionate about all things surfing.

156-677-124-442-2887
184 Main Collins Street Victoria 8007